woensdag 11 januari 2012

De Toverhazelaar

Nu de dagen nog kort zijn en de zon zich nog niet zoveel laat zien, kijk ik altijd uit naar het moment dat de Toverhazelaar zijn bloemen opent. Sinds enkele dagen staat deze nu in bloei en ik kan je zeggen de vele bloemen zijn nette kleine lichtjes. Tevens heeft de Toverhazelaar een zoete bijna zwoele geur, die mij werkelijk betoverd!
Ik sta dan ook altijd stil en bewonder zijn bloeikracht zo midden in de winter. Ik snuif zijn geur op en geniet hier heel intens van. De bloemen zijn geel en hebben een donkerrood hartje. Ze doen me denken aan kleine zonnetjes en zo komt de Toverhazelaar ook bij mij binnen. Hij verwarmt met zijn rode hart en zijn gele bloemblaadjes hebben iets sprankelends, energieks. Ik krijg er een lente gevoel van, wil naar buiten zit vol energie en ideeën die er het liefs allemaal tegelijk uitkomen.
De toverhazelaar inspireert mij dus enorm, ik ben benieuwd wat voor een betoverende creaties er gaan ontstaan!

3 opmerkingen:

  1. het heeft ook wel wat weg van een verwilderde zonnebloem,vindt je ook niet.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Stina,inderdaad, de kleuern en vorm, mogelijk is het familie!

      Verwijderen
  2. Helemaal met je eens. Een prachtige en energiegevende plant. Ik had er toevallig zelf van de week ook een blogje aan gewijd.
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen