vrijdag 9 december 2011

Kleurinspiratie

Kleuren zijn om ons heen en inspireren als je er voor open staat. Nu ik veel met kleuren werk en deze essentieel zijn voor het slagen van een stuk of niet merk ik dat ik steeds gevoeliger wordt voor kleuren in mijn omgeving.
Kleuren kom ik dan ook overal tegen, vervolgens is het de kunst om juist die kleur in een blik verf te krijgen.
Vorig jaar januari was ik verrast door de struik "De Toverhazelaar" die al prachtig geurend in bloei stond. Zwavel gele bloemetjes met een rood hart. Ik weet dat ik daarna meteen met geel aan de gang ben gegaan. Onlangs hebben we verbouwd en stond het pimpen van spullen op een laag pitje. De waterleidingen kwamen bloot te liggen met een prachtige groene kleur aan hun buis. De kleur van oxiderend koper liet ik mij vertellen. Ik was helemaal verkocht en heb net zolang met de buis gezocht naar de juiste bus verf. Als ik die dan vind ben ik ontzettend gelukkig. Spannend wordt het wel als ik de kleur op het meubel zet, zou het wel worden zoals ik het bedoel? Het antwoord is eigenlijk altijd JA.
Nu heb ik weer een prachtige kleurencombinatie ontdekt in de vorm van kraaltjes. Kleine matte kraaltjes in een doosje, ik werd verliefd op de kleuren en heb het doosje puur daarom gekocht. De verf en het meubel heb ik er nog niet voor, maar dat komt als het passend is. Tot die tijd geniet ik van de kraaltjes in het doosje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten